Over het festival

Organisatie

Oranjewoud Festival duurt maar enkele dagen per jaar. In die dagen vinden echter net zo veel activiteiten en optredens plaats als bij sommige theaters in een heel seizoen, op locaties die vaak ter plekke moet worden gemaakt. En dan zijn er nog de talentontwikkelingstrajecten die veel langer duren. Dat vergt allemaal veel voorbereiding: het programma moet worden samengesteld, de musici benaderd. Ook moeten voldoende financiële middelen bijeen worden gebracht met steunaanvragen bij fondsen en overheden en sponsorgesprekken met bedrijven. Afspraken en plannen moeten worden gemaakt met organisaties waarmee het festival samenwerkt. En als het programma eindelijk rond is en de benodigde middelen zijn binnen, dan moet het nog daadwerkelijk worden georganiseerd.

Daarom is het fijn dat wij beschikken over een geweldig team met enthousiaste en kundige medewerkers die niet rusten voordat zij tevreden zijn. Daar komt heel wat bij kijken! Vlak voor het festival krijgen wij hulp van vele tientallen vrijwilligers die duizend-en-één belangrijke klusjes opknappen en zorgen voor de fantastische sfeer. Op de achtergrond werken twee besturen mee aan het succes van het festival.

Test

Stichting Oranjewoud Festival

Bestuur

Dorien van Londen, zakelijk directeur
Yoram Ish-Hurwitz, artistiek directeur

Festivalteam

Enno Feenstra, hoofd productie
Marco van Es, hoofd marketing & communicatie
Anne-Maartje Lemereis en Remy Alexander, programmeurs Family Zone
Marinda de Groot, zakelijk coördinator
Afke de Jong, productie
Monique Jansma, vrijwilligerscoördinator
Marieke Jissink, medewerker participatie
Suze Bonnema, hoofd ticketing, assistent marketing & communicatie
Thijs ten Berge, hoofd facilitaire productie
Wiebe Kootstra, hoofd programmaproductie

Coördinatoren en medewerkers editie 2023

Robin Bos, Mieke den Braber en Rinnert Veltman, locatievormgeving
Bernd Habekotte, barren
Trieneke Smink, vervoer
Eva Oenema, backstage catering
Sander Boonstra, hospitality
Sjef Verweij, accreditatie
Sanne Terpstra, productie Family Zone
Suzanne Boer, stagiair marketing & communicatie
Daniëlle Simmeren stagiair Family Zone

Raad van Toezicht

Ira Judkovskaja, voorzitter a.i.
Piet Bandell, penningmeester a.i.
Wilko Jan Aardema, bestuurslid

De stichting bezit de culturele ANBI-status

Stichting Vrienden Oranjewoud Festival

Bestuur

Nils Nieboer, voorzitter
Karola Waar, penningmeester
Sara Plet, bestuurslid
Joke Genee, bestuurslid

De stichting bezit de culturele ANBI-status

Codes

Stichting Oranjewoud Festival onderschrijft de Governance Code Cultuur, de Fair Practice Code en de Code Diversiteit & Inclusie en past deze toe. De stichting hanteert tevens een gedragscode voor medewerkers en uitvoerenden. Deze kan op verzoek worden toegestuurd.

Beloningsbeleid
Het beloningsbeleid voldoet aan de Fair-Pay-richtlijn en wordt op 1 febuari 2024 hier gepubliceerd.

Veiligheid en regels
Informatie hierover volgt per 1 februari 2024

Ontwikkelmogelijkheden
Informatie hierover volgt per 1 februari 2024

Duurzaamheid
Het festivalbeleid is sterk gericht op ecologische duurzaamheid met als aandachtsgebieden vervoer, energie, voedsel, materalen/verbruiksartikelen/afval, ecologie en communicatie. Deze en andere beleidsonderwerpen, doelstellingen en maatregelen staan binnenkort beschreven in ons Beleidsplan natuur- en milieu, welke begin februari 2024 wordt gepubliceerd. Zie ook de pagina Natuurbeleid.

Nieuws van Oranjewoud Festival in je mail ontvangen?
Meld je aan en ontvang regelmatig (maar niet te vaak) onze digitale nieuwsbrief

Volg #OranjewoudFestival

Oranjewoud Festival is een laagdrempelig, veelzijdig en prikkelend muziekfestival in het sprookjesachtige Parklandschap Oranjewoud bij Heerenveen (Friesland) | 30 mei t/m 2 juni 2024

Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren. Door onze website te gebruiken, accepteer je alle cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid. Meer over ons cookiebeleid