Vrijwilligershandleiding 2025

Fantastisch dat je dit jaar ons (weer) komt helpen als vrijwilliger op Oranjewoud Festival. We kunnen niet genoeg benadrukken hoe belangrijk vrijwilligers zijn voor ons festival! Dank! Op deze pagina vind je alle informatie over het festival én jouw taken als vrijwilliger. Klik op het onderwerp om betreffende informatie te openen.

 

Algemene informatie

Lees alle informatie die hier staat beschreven goed door zodat je op de hoogte bent van het reilen en zeilen rondom ons festival.

Functieomschrijving

In het rooster kan je vinden op welke functies en locaties je bent ingedeeld. Klik op de voor jouw geldende functie om meer informatie over deze betreffende functie te lezen.

Vragen? Stel ze gerust!

Algemene informatie

Festivalhart de Proeftuin bevindt zich in De Overtuin tegenover Landgoed Oranjewoud (Lindelaan 1, 8453 JD Oranjewoud).

 

Het programma van Oranjewoud Festival is te vinden op onze website. Hier vind je ook een heel handig blokkenschema.

Tijdens het festival delen we aan alle bezoekers ook onze programmakrant uit met hierin alle informatie.

 

 

We hebben het programma ingedeeld in Hoofdprogramma en Proeftuin & FamilyZone. We hebben dus geen Comfort Zone, Play Zone en Expedition Zone meer. Dit werd door veel mensen onvoldoende begrepen.

 

Passe-partouts

Voor het Hoofdprogramma kun je een passe-partout kopen voor de vrijdag, zaterdag of zondag, óf voor het hele festival. Hiermee mag je overal naartoe. Je ruilt je ticket hiervoor bij de kassa in voor een passe-partoutbandje. Er is een kleur per dag. Uiteraard heb je met dit bandje ook toegang tot de Proeftuin & FamilyZone.

Voor de concerten in het FB Oranjewoud Paviljoen en Salon Podium kun je ook losse kaarten kopen. Deze kaarten worden gescand voor aanvang van de concerten.

Kleine locaties

Op sommige locaties geldt vanwege de capaciteit een maximum aantal bezoekers. Deze locaties, het Koetshuis Klein Jagtlust (max. 140 óf 60), de Oranjerie Oranjestein (max. 60), de Landgoedboerderij (max. 80), Landgoed Oranjewoud (max. 45) en Museum Belvédère (max. 60 én alleen op vrijdagavond en zaterdagavond) zijn alleen toegankelijk met een passe-partout.

Om het publiek op deze locaties enigszins te reguleren en teleurgestelde of gefrustreerde reacties zoveel mogelijk voor te zijn, kunnen passe-partouthouders maximaal 60 minuten van tevoren een genummerd toegangsbewijs afhalen bij de desbetreffende locatie. Hiermee zijn ze verzekerd van een plek.

Let op! Deze tickets zijn persoonlijk en worden alleen verstrekt op vertoon van het passe-partoutbandje. Het is niet mogelijk om voor iemand anders een plek te reserveren. 15 tot 30 minuten voor aanvang gaan de deuren open en kan het publiek naar binnen (hierover krijg je duidelijke instructie).

Aantal beschikbare kaarten

Bij de beide kassa’s staat een scherm waarop het publiek het aantal nog beschikbare kaarten op de kleine locaties kan zien. Hiermee kan worden voorkomen dat ze voor niets naar een locatie lopen.

 

Festivalbandjes (alleen Proeftuin & FamilyZone)

Voor de Proeftuin & FamilyZone kun je alleen op het festival bij de kassa een kaartje kopen. De prijs hiervoor is € 7,50 per dag, kinderen zijn gratis. Je krijgt een bandje als toegangsbewijs.

 

Iedereen (artiesten, vrijwilligers en bezoekers) parkeren in het weiland aan Tjaarda’s laan te Oranjewoud. De parkeerkaart om toegang te krijgen tot dit parkeerterrein print je zelf uit óf toon je op je mobiel aan de parkeerwacht.

De loopafstand tot het festivalterrein is ongeveer 1 kilometer. Er rijden tevens pendelbussen (alleen tijdens openingstijden van het festival).

Om de belasting van het verkeer in Oranjewoud te drukken, willen we jou vragen zoveel mogelijk op de fiets te komen óf jouw fiets mee te nemen achterop een fietsenrek.

Een bezoeker betaald € 7,- parkeerkosten bij het parkeren van zijn auto.

 

Kom je met het openbaar vervoer? Dan adviseren we je een eigen fiets mee te nemen. De fietsafstand vanaf het station naar het festivalterrein bedraagt ongeveer 18 minuten.

 

De link naar jouw persoonlijke rooster heb je inmiddels ontvangen. Deze kan nog steeds wijzigen, ook op het festival nog, maar ik breng ik je hierover persoonlijk op de hoogte. Houd de shiftnotities in jouw rooster in de gaten voor eventuele laatste mededelingen!

De shifttijden die je gekregen hebt, zijn de tijden waarop je daadwerkelijk aan het werk bent. Bij de functieomschrijving verderop in deze instructie staat per functie beschreven hoe laat je verwacht wordt. Het kan zijn dat je eerder aanwezig moet zijn voor bijvoorbeeld nog een briefing op locatie.

Openstaande diensten

Op deze pagina is een overzicht te vinden met alle openstaande diensten. Je zou mij, en hiermee het festival, ontzettend helpen als het lukt hiervan nog iets van in te vullen.

Geef je extra beschikbaarheid door via 06-26908223 of monique@oranjewoudfestival.nl.

 

Is er een reden waardoor je niet kunt komen, graag telefonisch óf via app afmelden bij Monique of Mirjam (assistent-vrijwilligerscoördinator) via 06-26908223.

Dit mag ook per e-mail via monique@oranjewoudfestival.nl.

 

Voordat je met je eerste werkzaamheden begint, meld je je aan bij de accreditatiebalie op onze backstage op het parkeerterrein aan de Blocq van Scheltingaweg (tweede tent).

Hier ontvang je het festivalshirt, naamkaartje, bonnetje(s) voor het eten en je festivalbandje. Ook ontvang je hier de uitgeprinte versie van de vrijwilligersovereenkomst welke ter plaatse getekend dient te worden. Je gaat met het tekenen van de vrijwilligersovereenkomst ook akkoord met het protocol (on)gewenste omgangsvormen.

Zorg ervoor dat je op tijd bij de accreditatie bent, voordat je dienst begint! Als dit bijvoorbeeld een dag eerder is, is dit uiteraard geen probleem.

Openingstijden accreditatiebalie
Donderdag 12 juni | 14:00 tot 19:00 uur

Vrijdag 13 juni | 08:00 tot 19:00 uur

Zaterdag 14 juni | 09:00 tot 19:00 uur

Zondag 15 juni | 09:00 tot 19:00 uur

(wil je langskomen buiten de openingstijden? Neem even contact met Monique op!)

 

Inleveren festivalshirt + naamkaartje

Heb je je laatste dienst voor dit jaar erop zitten? Lever dan jouw T-shirt en naamkaartje weer in bij de accreditatiebalie.

Wij wassen de T-shirts zodat we ze volgend jaar weer kunnen gebruiken. Dit is duurzaam en scheelt geld in de aanschaf!

Nadat je je spullen hebt ingeleverd, ontvang je van ons een presentje voor je inzet.

 

Je meldt je aan- en af bij de coördinator die bij jouw functie staat opgegeven (zie functieomschrijving verderop op deze pagina). Hierbij staat ook de locatie waar je dit doet, dit kan namelijk afwijken van de locatie waar je moet werken hierna.

Je maakt met jouw coördinator verdere afspraken over de inhoudelijke werkzaamheden en bijvoorbeeld de verdeling van de pauzes. Lees in de instructie per functie hoe laat voorafgaand aan jouw dienst je verwacht wordt.

 

Om herkenbaar te zijn als medewerker van het festival krijg je een festivalshirt en naamkaartje in bruikleen. Deze draag je altijd als je dienst hebt. Je bent het visitekaartje voor ons festival! Daarnaast vragen we je je representatief te kleden. Draag altijd schoenen waar je goed en lekker op kunt lopen.

Zodra je dienst erop zit, draag je jouw festivalshirt én naamkaartje niet meer zichtbaar. Met het festivalbandje heb je gewoon toegang tot het terrein.

Let op: heb je nog een festivalshirt zonder jaartal erop (het shirt van 2023), dan mag je deze uiteraard gewoon dragen mits deze er nog netjes uitziet.

 

De backstage catering-tent is te vinden op een grasveld aan de Blocq van Scheltingaweg (achter de productie backstage).

Klik hier voor de exactie locatie

 

Tijden waarop er gegeten kan worden

Lunch wordt geserveerd tussen 12:00 en 14:00 uur

Diner wordt geserveerd tussen 17:30 en 19:30 uur

 

Wanneer heb je recht op eten?

Tijdens of aansluitend aan jouw dienst heb je recht op het nuttigen van een maaltijd. We werken met lunch- en dinerbonnen. Wanneer je je aanmeldt bij de accreditatie, ontvang je deze. Onderstaande regels zijn gebruikt bij het toekennen van de bonnen voor lunch en diner.

Werk je tot minstens 12:00 uur → lunch
Werk je tot minstens 17:00 uur → diner
Begin je om 12:30 uur → geen lunch
Begin je om 18:00 uur → geen diner

Let op! Maak je géén gebruik van een lunch- of dinerbon, geef hem terug aan Monique of Mirjam (in de tent van de accreditatie).

Tijdens jouw dienst word je door de betreffende coördinator op de hoogte gebracht hoe de pauzes worden verdeeld. Dit jaar zal er ook een heuse “catergator” rondrijden die iedereen op locatie de hele dag door blijft voorzien van eten & drinken!

Mocht jouw dienst tijdens lunch- of dinertijd plaatsvinden, dan zorgen wij ervoor dat er eten op locatie wordt verzorgd óf je later terecht kunt bij de backstage catering. Deze info noteer ik in betreffende shiftnotitie van betreffende dienst.

 

Indien je tijdens het festival vragen krijgt waar je zelf het antwoord niet op weet, verwijs deze persoon dan altijd door naar jouw coördinator óf onze informatiebalie bij de entree van De Overtuin óf tegenover hotel Tjaarda.

Is dit niet voldoende? Geef dan het telefoonnummer van onze festivaltelefoon: 0513-201158.

Probeer de bezoeker in ieder geval altijd op een manier te woord te staan waarop je zelf ook zou willen worden behandeld en er alles aan te doen hem of haar te helpen!

 

ChatGPT

Je zou de vraag ook in de pilot van het festival in ChatGPT kunnen vragen. Let op: deze pilot is alleen voor intern gebruik en mag niet worden gedeeld met onze gasten.

 

Reiskosten naar en van het festivalterrein mag je declareren. Download hier het declaratieformulier en lever deze via monique@oranjewoudfestival.nl in. Jouw declaratie moet uiterlijk 27 juni 2025 binnen zijn. Het gaat hier om een vergoeding van € 0,23 per kilometer óf openbaar vervoer (2e klas) volledig. Indien je je fiets meeneemt in de trein, vergoeden we dit uiteraard ook!

 

Tijdens het festival worden ook foto’s gemaakt. Deze foto’s gebruik wij ter promotie van Oranjewoud Festival. Leuke foto’s en berichten kun je natuurlijk ook delen op je eigen social media; gebruik hiervoor #OF2025

 

In geval van een calamiteit neem je contact op met je coördinator. Zij leggen contact met de interne organisatie. In geval van een acute noodsituatie bel je uiteraard zelf 112 en laat je iemand anders de coördinator waarschuwen.

 

Als vrijwilliger mag je, uiteraard buiten jouw diensten om, concerten bezoeken. Concerten op het FB Oranjewoud Paviljoen, Salon Podium en Proeftuin Podium zijn voor vrijwilligers op vertoon van je bandje vrij te bezoeken.

Concerten die gegeven worden op Landgoed Oranjewoud, Oranjerie Oranjestein, Koethuis (Klein Jagtlust) én De Landgoedboerderij zijn voor vrijwilligers niet toegankelijk i.v.m. beperkte ruimte.

Ga je naar een concert, zorg er dan wel even voor dat je jouw Oranjewoud Festival shirt niet zichtbaar draagt.

 

Functieomschrijving

Hieronder vind je de informatie die per functie van belang is om te weten. Op basis van je ontvangen rooster, vraag ik je jouw eigen functieomschrijving op te zoeken zodat je goed voorbereid op het festival aankomt. Houd ook de shiftnotities in jouw rooster goed in de gaten voor de laatste informatie!

Coördinator: Enno Feenstra en Thijs ten Berge
Locatie: festivalterrein
Melden: bij aanvang dienst bij de productiebackstage (containers) op de parkeerplaats aan de Blocq van Scheltingaweg te Oranjewoud

Samen met je collega’s zorg je voor de opbouw en afbouw van het festivalterrein. Afspraken met betrekking tot de werkzaamheden en de planning van de dag worden met je gemaakt door Enno Feenstra en/of Thijs ten Berge.

Er wordt gebruik gemaakt van rijplaten binnen het gebied om ons festivalterrein tijdens de op- en afbouw te beschermen. Hiermee wordt ervoor gezorgd dat ons publiek kan blijven genieten van een mooi terrein. Respecteer het gras, en rijd met gators en/of auto’s niet naast de rijplaten.

Er mag niet met gemotoriseerde voertuigen worden gereden op de Albertine Agnesweg, hou hier rekening mee!

 

Coördinator: Arjen van der Zwaag
Locatie: festivalterrein
Melden: bij aanvang dienst bij de productiebackstage (containers) op de parkeerplaats aan de Blocq van Scheltingaweg te Oranjewoud

In de Overtuin worden diverse wegwijzers geplaatst. De Proeftuin zullen we gaan voorzien van zogenaamde ‘zachte aankleding’. Denk hierbij aan kussentjes, planten, droogbloemen en diverse hangdecoratie. Het zou goed kunnen dat we je vragen om te schilderen, dus trek kleding aan die vies mag worden.

 

 

Coördinator: Bernd Habekotte en Marinda de Groot
Locatie: proeftuin (links in de overtuin)
Melden: bij aanvang dienst in de proeftuin

Op woensdag wordt materiaal en drinken voor de horeca geleverd. We zorgen er samen voor dat dit op de juiste plekken terecht komt. We gaan op woensdag en donderdag bezig met het bevoorraden van de barren, voorzien alle etenstentjes van gehuurd materiaal en zorgen ervoor dat de barren, etenstentjes en statiegeldbalie klaar staan voor de grote bezoekersstromen.

Na het festival moet alles natuurlijk weer opgeruimd!

 

Coördinator: Monique Jansma / Suze Bonnema
Locatie: tweede tent bij de productie backstage (parkeerplaats Blocq van Scheltingaweg, Oranjewoud)
Melden: aanvang tijdstip dienst bij de accreditatiebalie

De accreditatiebalie bevindt zich in de middelste tent bij de productie backstage. Je ontvangt gasten, musici, vrijwilligers, pers en zorgt ervoor dat ze alle benodigde materialen krijgen zoals de polsbandjes, shirt, badge en dergelijke. Je bent in veel gevallen de eerste medewerker van het festival die onze gasten ziet, en zoals je weet is de eerste indruk erg belangrijk!

 

Coördinator: Ilona Wilbrink & Tjarda van der Wal
Locatie: ingang van De Overtuin (Lindelaan, Oranjewoud)
Melden: een kwartier voor aanvang dienst op locatie

Deze kassa en informatie bevindt zich bij de buiten de poort bij de ingang van De Overtuin. Je bent het hart van het festival!

Er zijn verschillende taken bij de kassa en entree. De coördinator zorgt ter plekke voor de indeling van deze taken.

  • Informatiebalie; je bent het aanspreekpunt voor mensen die vragen hebben over het festival.
  • Kassa; je verkoopt de nog beschikbare kaarten voor het festival.
  • Festivalbandjes; je voorziet de mensen op basis van hun toegangsbewijs van een festivalbandje.
  • Merchandise; verkoop van tassen, poncho’s & paraplu’s (hopelijk niet nodig), fleecedekens en powerbanks.

–> Je ontvangt nog een e-mail met extra informatie!

 

Coördinator: Lysbeth Munniksma
Locatie: grasveld tegenover hotel Tjaarda (Kon. Julianaweg 98, Oranjewoud)
Melden: een kwartier voor aanvang dienst op locatie

Deze kassa en informatie bevindt zich op het grasveld tegenover hotel Tjaarda. Je bent het eerste informatiepunt dat mensen tegenkomen vanaf het parkeerterrein!

Er zijn verschillende taken bij de kassa en entree. De coördinator zorgt ter plekke voor de indeling van deze taken.

  • Informatiebalie; je bent het aanspreekpunt voor mensen die vragen hebben over het festival.
  • Kassa; je verkoopt de nog beschikbare kaarten voor het festival.
  • Festivalbandjes; je voorziet de mensen op basis van hun toegangsbewijs van een festivalbandje.
  • Merchandise; verkoop van tassen, poncho’s & paraplu’s (hopelijk niet nodig), fleecedekens en powerbanks.

–> Je ontvangt nog een e-mail met extra informatie!

 

Coördinator: Eva Oenema
Locatie: backstage catering tent (De Overtuin, Lindelaan, Oranjewoud)
Melden: een kwartier voor aanvang van tijdstip dienst in de backstage tent

De tent van de backstage catering staat dit jaar in De Overtuin. Op de plattegrond kun je vinden waar deze staat. Samen gaan we ervoor zorgen dat iedereen: artiesten, crew en vrijwilligers goed verzorgd worden. Het werk bestaat uit:

  • Koffie en thee verzorgen
  • Lunches to-go klaarmaken
  • Lunch klaarzetten en aanvullen, soep opscheppen
  • Opscheppen van het diner
  • Opruimen, afwassen, schoonmaken etc.
  • Innemen bonnen

Werken op een festival is hollen en stilstaan. Er is zeker tijd voor een bakje koffie maar je kunt ook in één keer dertig extra lunches moeten klaarmaken. Nooit saai dus!

Belangrijk:

  • Dichte schoenen zijn verplicht in de keuken.
  • Lange haren graag in een staart.
  • Er zijn schorten aanwezig, maar heb je thuis zelf een mooi exemplaar, neem die vooral mee! Zo zijn we tussen alle Oranjewoud T-shirts goed herkenbaar.
  • Safety first! Let op jezelf en elkaar. De keuken is niet erg groot en is voorzien van scherpe messen, hete koffie en warme gerechten.

Klik hier voor de exacte locatie van de backstage catering tent

 

Coördinator: Bernd Habekotte en Marinda de Groot
Locatie: bar 1, 2 of 3 in De Overtuin (Lindelaan, Oranjewoud)
Melden: bij aanvang van dienst bij bar 1 (in de proeftuin de bar aan de linkerkant)

Je kunt je melden bij bar 1. Je werkt achter de bar, helpt met glazen ophalen en alles netjes houden! Bernd is coördinator van alle barren en is de hele dag aanwezig. Je krijg je ter plekke uitleg over de werkzaamheden.

Kledingvoorschrift: je eigen vrijwilligers T-shirt en een nette broek. Trek platte schoenen aan, want je loopt veel (op gras). Lang haar graag vast en nagels geknipt.

–> Je ontvangt nog een e-mail met extra informatie!

Locatie bar 1

Locatie bar 2

Locatie bar 3

 

Coördinator: Bernd Habekotte en Marinda de Groot
Locatie: ingang proeftuin (Lindelaan, Oranjewoud)
Melden: statiegeldbalie (zie link hierboven)

We werken dit jaar wederom met statiegeldbekers. Bij de statiegeldbalie kunnen mensen hun gebruikte beker inleveren en een deel van hun geld retour krijgen. Je neemt hier dus bekers in en zorgt voor het retourpinnen. Het is dit jaar alleen mogelijk om bekers in te leveren bij de statiegeldbalie, niet meer bij de barren. Zo houden we het overzicht. Je hebt dus een primeur, je staat in de gloednieuwe statiegeldbalie! Naast het innemen van de bekers vragen we je ook om de donatiebakken bij te houden, te legen en te sorteren, en een oogje te houden op de netheid van het terrein.

Dit is de uitleg voor de bezoekers:

Statiegeld voor bekers, zo werkt het:

  1. Eerste drankje? Je betaalt € 1,50 statiegeld voor de beker.
  2. Volgende ronde? Lever je gebruikte beker in ⇨ je krijgt direct een schone terug zonder extra kosten.
  3. Ga je naar huis?  Lever je beker in bij een van onze inleverpunten en ontvang € 1,00 terug via pin.

We houden € 0,50 in als duurzaamheids­bijdrage voor herbruikbare bekers.

 

Waar kun je inleveren?

  • Festivalterrein– net buiten de Proeftuin, bij de statiegeldbalie (via vrijwilligers)
  • Klein Jagtlust– bar bij Salon Podium en Koetshuis (via personeel Tjaarda)

 

Liever doneren?

  • Laat je restitutiebedrag (die € 1,00) zitten.
  • Wij zetten het om in een ‘Toegift’: een concertticket voor iemand die het anders niet kan betalen (via o.a. de Voedselbank).
  • Donaties komen anoniem en volledig bij de ontvangers terecht.

 

Tip: Gooi je beker niet weg – hij is geld waard!

 

Coördinator: Marten Koopmans
Locatie: productie backstage aan de Blocq van Scheltingaweg te Oranjewoud (1e tent)
Melden: een kwartier voor aanvang tijdstip rooster

Marten ontvangt je bij de productie backstage. Graag een kwartiertje eerder komen dan jouw dienst begint; dan wordt de shift en de indeling met jou en je collega’s doorgesproken.

Er zijn verschillende vervoersstromingen binnen ons festival door middel van busjes en golfkarren. Denk hierbij aan ritjes naar hotels, maar ook op het terrein moeten bijvoorbeeld instrumenten naar het podium worden gebracht en mensen worden vervoerd. Marten zorgt ervoor dat jij precies weet wat je moet doen. Graag je rijbewijs meenemen!

Bekijk hier alvast de route van de pendel golfkar voor mensen die slecht ter been zijn.

 

Coördinator: Quirine Hergaarden
Locatie: parkeerterrein aan Tjaarda’s laan
Melden: tien minuten voor aanvang tijdstip van dienst bij het parkeerterrein

Op het parkeerterrein ben jij het eerste gezicht dat de mensen van het festival zien! Je begroet de mensen en verkoopt ze vervolgens een parkeerkaart waarna ze het terrein op mogen rijden. Je krijgt ter plekke uitleg over het verkopen van de parkeerkaarten.

Artiesten en crew mogen het terrein oprijden op vertoon van de festivalparkeerkaart (geprint of digitaal).

 

Coördinator: Quirine Hergaarden
Locatie: parkeerterrein aan Tjaarda’s Laan
Melden: tien minuten voor aanvang tijdstip van dienst bij het parkeerterrein

Jij zorgt ervoor dat de auto’s netjes op de parkeerplaats staan zodat we er zo veel mogelijk kwijt kunnen en iedereen zo veilig mogelijk zich kan bewegen op de parking. Houd hierbij rekening met de ruimte die er nodig is om uit te rijden, maar tegelijkertijd moeten de auto’s vrij dicht op elkaar om zo veel mogelijk kwijt te kunnen.

We zijn natuurlijk altijd behulpzaam, aardig en beleefd en dit mogen we dan van onze gasten ook terug verwachten. Maar kom je er nou net even niet uit met een gast? Dan
hoor ik (Quirine) dat graag en kom ik je ondersteunen. Het moet ook leuk voor jou blijven en daar horen vervelende discussies natuurlijk niet bij. Over het algemeen ben ik goed bereikbaar over porto of via telefoon. Soms kan ik niet opnemen maar ik app bijna altijd terug en zal anders ook z.s.m. terugbellen.

Coördinator: Thijs ten Berge of Enno Feenstra
Locatie: productie backstage op de parkeerplaats aan de Blocq van Scheltingaweg te Oranjewoud
Melden: bij aanvang tijdstip van dienst bij de productie backstage aan de Blocq van Scheltingaweg te Oranjewoud

Jij ondersteunt het productieteam bij allerlei ad-hoc klussen die zich voordoen tijdens het festival. Dit zijn uiteenlopende werkzaamheden waarbij de handen uit de mouwen moeten!

 

Coördinator: Baukje Huizenga
Locatie: De Overtuin (Lindelaan, Oranjewoud)
Melden: bij de ingang van de Overtuin

Op vrijdagochtend tijdens het Festival als Klaslokaal, komen zo’n 170 scholieren van verschillende basisscholen naar het festivalterrein voor een ochtend vol workshops, de ochtend wordt afgesloten met een voorstelling.

We verwachten van jou dat je helpt bij:

  • Leerlingen om 09:00 uur opvangen bij de ingang van de Overtuin, doorverwijzen naar de Baba Yaga (achterin overtuin). NIET naar FB Oranjewoud Paviljoen.
  • In de pauze om 10:25 uur langs de groepjes om pakjes sap uit te delen (liggen in een kruiwagen in bijenhuisje). Alvast mee beginnen om 10:10 uur.
  • Schoolklassen helpen de weg te vinden op terrein.
  • Vanaf 11:50 uur iedereen richting Baba Yaga sturen.

–> je ontvangt nog een mail met aanvullende informatie

 

Coördinator: Baukje Huizenga
Locatie: De Overtuin (Lindelaan, Oranjewoud)
Melden: bij de ingang van De Overtuin. Indien Baukje hier niet is, even bellen (nummer wordt even privé aan je doorgegeven)

Wat fijn dat je komt helpen! We verwachten je in te zetten als:

  • Mensen helpen de weg te vinden op het terrein.
  • Hulp bij de Limonade Zangeres (bijv. limonade maken in een jerrycan en naar de zangeres toe brengen).
  • Schoonvegen krijtvloer (paar keer per dag).
  • Samen met productieleider Baukje afstemmen wat er op de dag nodig is (ook op de vrijdag). Baukje helpt ons dit jaar met productie in de Family Zone, zij zal naast ons een van de aanspreekpunten zijn voor de vrijwilligers tijdens het festival.

 

Coördinator: Baukje Huizenga
Locatie: FamilyZone (in de Overtuin, Lindelaan, Oranjewoud)
Melden: op aanvang tijdstip BabaYaga

Ter voorbereiding moet je een document doorlezen; daar zie je de vorm en activiteiten van dit concert. Ik stuur dit document toe!

Bij dit concert loopt er per publieksgroep een vrijwilliger mee: deze vrijwilliger weet het gehele spelverloop (staat het document in de bijlage) en bewaakt de tijd. De vrijwilliger krijgt vóór het concert een uitgeprinte versie van het spelverloop mee.

Het gehele concert en de spellen vinden alleen plaats in de achterzijde van de Overtuin. Als een publieksgroep richting het horeca gedeelte van de overtuin of de uitgang willen lopen moet de vrijwilliger het publiek tippen dat alles aan de achterkant van het terrein afspeelt.

Als de muzikant gevonden is (eerste spel), beginnen er nog een aantal spellen. Ieder spel heeft 10 minuten als maximum tijd. Tijdens de spellen geeft de vrijwilliger steeds een seintje als er nog 1 minuut over is bij een bepaald spel of een bepaalde stap (zoals te zien in het overzicht voorstellingsverloop). De vrijwilliger grijpt in als publiek vast komt te zitten in een spel of zoektocht of als het publiek zich te ver uit de richting wil begeven.

Om 18:30 uur verzamelen we met de vrijwilligers voor het Vossenjacht-concert bij de Baba Yaga in de Overtuin. Daar bespreken we samen de voorstelling nog eens door.

 

Coördinator: Ilona Wilbrink & Tjarda van der Wal
Locatie: ingang van De Overtuin (Lindelaan, Oranjewoud)
Melden: tien minuten voor aanvang van dienst bij de kassa en informatiebalie bij de entree van De Overtuin

Je controleert of de bezoekers een festivalbandje hebben en geeft ze toegang tot De Overtuin óf je verwijst ze door naar de kassa. Uiteraard doe je dit met een grote glimlach; je bent één van de eerste personen die ze tegenkomen!

 

Coördinator: Monique Jansma / Mirjam Visser
Locatie: Oranjerie Oranjestein (Marijkemuoiwei, Oranjewoud)
Melden: tien minuten voor aanvang van dienst op locatie

Je controleert of de bezoekers het juiste festivalbandje hebben en geeft ze toegang tot het Hertenkamp voor de voorstelling Proximity. Uiteraard doe je dit met een grote glimlach!

Klik hier voor de exacte locatie

 

Locatiecoördinator: Hella Deutekom
Adres: De Overtuin (Lindelaan, Oranjewoud)
Melden: bij aanvang van dienst bij het podium

Het FB Oranjewoud Paviljoen staat achter de hoge heg in De Overtuin. Er is ruimte voor 850 bezoekers. Op het tijdstip van aanvang jouw dienst, meld je je bij Hella bij de ingang richting het FB Oranjewoud Paviljoen. Zij zal je ter plekke indelen en jou ook voorzien van een duidelijke instructie. Tevens worden er afspraken gemaakt over pauzes.

Je hebt direct contact met de bezoeker en zorg je ervoor dat alles goed en vlotjes verloopt. Je verwelkomt de bezoeker, zorgt voor een vlotte doorstroom bij de entree en zorgt ervoor dat de bezoeker een plekje kan vinden en kan gaan genieten van de voorstelling. Na afloop van het concert wordt er gezorgd dat alles rustig verloopt. Samen met je collega’s maak je de locatie weer in orde voor de volgende voorstelling.

Men heeft toegang tot de concerten met een passe-partout bandje óf kaartje voor betreffende voorstelling!

Let op: in totaal sta je op deze locatie met 8 vrijwilligers. Er zijn er 4 die voorafgaand, tijdens en na het concert aanwezig zijn. Er zijn daarnaast nog 4 vrijwilligers die alleen voorafgaand aan het concert helpen. Zodra het concert begonnen is, ben je vrij.

 

Locatiemanager: Jantine van der Ploeg (vrijdagochtend en -middag, zaterdagochtend en -middag, zondag), Roelof Koster (vrijdagavond), Marjet Houben (zaterdagavond)
Adres: Kon. Julianaweg 75, Oranjewoud

Melden: 10 minuten voor aanvang van dienst

Je staat ingedeeld op een grote locatie van het festival! Hier zijn de concertlocaties Salon Podium en Koetshuis. Daarnaast is hier een eigen horecapunt aanwezig waar mensen kunnen genieten van een drankje en klein hapje.

Tien minuten voor aanvang van het tijdstip van jouw rooster, meld je je bij de dienstdoende coördinator. Er zal dan een instructie en indeling van taken plaatsvinden. Er zijn drie taken te verdelen: entree, Koetshuis en Salon Podium. Afhankelijk van diensttijden en drukte bepaalt de coördinator hoe dit gebeurt.  Tevens worden er afspraken gemaakt over pauzes.

 

Entree

Je controleert of de bezoeker het juiste festivalbandje draagt. Vervolgens vraag je voor welk concert hij/zij komt!

  • komt men voor een concert in het Koetshuis, dan treed het kaartjes systeem in werking.
  • komt men voor een concert op het Salon Podium, dan kan je de mensen een fijne voorstelling wensen en doorsturen.

 

Uitleg kaartjes systeem

In het Koetshuis Klein Jagtlust kunnen max. 140 personen naar binnen, bij sommige concerten zelfs maar 60 personen.

Om het publiek op deze locaties enigszins te reguleren en teleurgestelde of gefrustreerde reacties zoveel mogelijk voor te zijn, kunnen passe-partouthouders maximaal 60 minuten voorafgaand aan een voorstelling een genummerd toegangsbewijs afhalen bij de entree tot het terrein van Klein Jagtlust. Hiermee zijn ze verzekerd van een plek. Met alleen het passe-partout bandje kan de concertlocatie helaas niet betreden! Het is daarom erg van belang dat er bij de entree van het terrein gevraagd wordt naar welke voorstelling men gaat zodat ze zich er bewust van zijn dat ze een extra kaartje nodig hebben! 

Let op! Deze tickets zijn persoonlijk en worden alleen verstrekt op vertoon van het passe-partoutbandje. Het is niet mogelijk om voor iemand anders een plek te reserveren. 15 tot 30 minuten voor aanvang gaan de deuren open en kan het publiek naar binnen. De stagemanager bepaald wanneer de deuren open gaan.

Aantal beschikbare kaarten

Bij de beide kassa’s (Overtuin & Tjaarda) staat een scherm waarop het publiek het aantal nog beschikbare kaarten op de kleine locaties kan zien. Hiermee kan worden voorkomen dat ze voor niets naar een locatie lopen.

Om op deze schermen de juiste aantallen te tonen, is het bij het uitdelen van de genummerde toegangsbewijzen belangrijk om bij ieder uitgegeven kaartje het aantal beschikbare kaarten met 1 te verlagen. Dit doe je door een knop op een laptop aan te klikken.

De coördinator zal hier uitleg over geven op locatie.

 

Koetshuis

Indien je als publieksbegeleider bij het Koetshuis ingedeeld wordt bij het Koethuis, dan sta je beneden bij de trap naar boven. Aan deze deur neem jij de uitgegeven tickets in, zodat we precies weten hoeveel mensen er naar binnen gaan. Waar nodig loopt je met bezoekers mee naar boven i.v.m. de stijle trap. Tijdens het concert ben je aanwezig en hou je het publiek in de gaten. Na afloop van het concert begeleid je mensen in de buurt van de trap naar beneden, als iedereen weg is zorg je ervoor dat de concertlocatie netjes wordt achtergelaten voor de volgende voorstelling.

 

Salon Podium

Indien je door de coordinator als publieksbegeleider ingedeeld bent bij het Salon Podium, verwelkom je de de bezoeker en controleert de toegangskaarten. De bezoeker heeft met een passe-partout bandje toegang tot de voorstelling, daarnaast is het ook mogelijk dan men een los kaartje voor een voorstelling heeft gekocht, deze wordt gescant.

Verder zorg je voor een vlotte doorstroom bij de entree en zorg je er ook voor dat de bezoeker een plekje kan vinden en kan gaan genieten van de voorstelling. Na afloop van het concert wordt er gezorgd dat alles rustig verloopt. Samen met je collega’s maak je de locatie weer in orde voor de volgende voorstelling.

 

Fietsen parkeren
Wanneer je ingedeeld bent op deze locatie, vragen we jouw fiets te parkeren bij de parkeerplaats bij Tjaarda. Het laatste stukje is te voet wel te doen. Bezoekers mogen de fiets op eigen risico in de berm parkeren. Niet op het terrein!

Diensttijden

De diensten op deze locatie zijn volledig uitgedacht. Het kan zijn dat het in het rooster lijkt dat je alleen ingedeeld staat, maar dan zijn er altijd andere vrijwilligers om je heen. Zij hebben alleen andere diensttijden!

 

 

Klik hier voor de ingang van de locatie Klein Jagtlust

Locatiemanager: Paulus de Wit
Adres: Oranje Nassaulaan 12, Oranjewoud
Melden: bij aanvang van dienst

Bij de balie zorg je samen met een vrijwilliger van het museum voor het controleren van de kaarten. Alleen mensen met een passe-partoutbandje (of een passe-partoutticket op hun telefoon) hebben toegang. Maar het is uiteraard ook mogelijk een kaartje te kopen of je Museumkaart te laten scannen voor toegang tot het Museum. Samen kunnen jullie mogelijke vragen beantwoorden.

 

Locatiemanager: Paulus de Wit
Adres: Oranje Nassaulaan 12, Oranjewoud
Melden: bij aanvang van dienst

Als publieksbegeleider wijs je mensen de weg en beantwoord je hun vragen. Of je bemenst de garderobe, die net als vorig jaar gevestigd is in een tent bij het museum. Mensen kunnen hun jassen zelf ophangen. Tassen neem je in en geeft mensen er een nummertje voor terug. Daarmee kunnen ze de tas na hun bezoek weer ophalen. Er is ook een zeer beperkte capaciteit aan kluisjes in het museum.

 

Locatiemanager: Paulus de Wit
Adres: Oranje Nassaulaan 12, Oranjewoud
Melden: tien minuten voor aanvang van dienst

Tijdens de voorstelling Ancestors kunnen er elke voorstelling max. 60 personen naar binnen.

Kaartjes systeem

Om het publiek op deze locatie enigszins te reguleren en teleurgestelde of gefrustreerde reacties zoveel mogelijk voor te zijn, kunnen passe-partouthouders maximaal 60 minuten voorafgaand aan een voorstelling een genummerd toegangsbewijs afhalen bij de entree van Museum Belvédère. Hiermee zijn ze verzekerd van een plek. Met alleen het passe-partout bandje kan de concertlocatie helaas niet betreden. Let op! Deze tickets zijn persoonlijk en worden alleen verstrekt op vertoon van het passe-partoutbandje. Het is niet mogelijk om voor iemand anders een plek te reserveren.

Aantal beschikbare kaarten

Bij de beide kassa’s (Overtuin & Tjaarda) staat een scherm waarop het publiek het aantal nog beschikbare kaarten op de kleine locaties kan zien. Hiermee kan worden voorkomen dat ze voor niets naar een locatie lopen.

Om op deze schermen de juiste aantallen te tonen, is het bij het uitdelen van de genummerde toegangsbewijzen belangrijk om bij ieder uitgegeven kaartje het aantal beschikbare kaarten met 1 te verlagen. Dit doe je door een knop op een laptop aan te klikken.

De coördinator zal hier uitleg over geven op locatie.

 

Aanvang voorstelling

15 tot 30 minuten voor aanvang gaan de deuren open en kan het publiek naar binnen. Paulus bepaald wanneer de deuren open gaan. Zodra de deuren geopend zijn, neem jij de uitgedeelde tickets in zodat we ook zeker weten dat de uitgegeven tickets binnen zitten.

Tijdens de voorstelling zorg jij ervoor dat je het publiek in de gaten houdt én nieuwe gasten voor de evt. volgende voorstelling te woord staat. Verdeel de taken in goed overleg met de coordinator op locatie.

 

Coördinator: Marieke Jissink
Locatie: Family Zone
Melden: 16:55 uur bij podium Children’s Corner

Atlas4ALL is een minifestival en een community-project ineen. Het vindt plaats in het achterste deel van de Overtuin, en maakt gebruik van de locaties van de FamilyZone is. Kijk vooral even op de website naar het project: https://www.oranjewoudfestival.nl/programma/atlas4all/

Het begin van de dienst bestaat uit het in orde maken van alle locaties in de FamilyZone. Het programma voor de kinderen is om 17.00 uur afgelopen en vanaf dat moment moet er eerst worden opgeruimd. Daarna moeten de dingen voor Atlas4ALL worden klaargezet. Marieke verbindt je met de contactpersonen van de verschillende onderdelen, samen zetten jullie alles klaar.

Om 18.30 uur begint het programma. Vanaf dat moment zorg je er met je collega’s voor dat het publiek niet op een plek blijft hangen maar zich verspreid langs alle onderdelen van het programma. Zonde als alleen de eerste onderdelen goed bezocht worden.

Er komt een apart uitdeelvel met plattegrond voor dit onderdeel. Dit kun je uitdelen.

Atlas4ALL eindigt met een gezamenlijk jamsessie. Hiervoor worden vanaf ongeveer 20.00 uur instrumenten uitgedeeld aan het publiek. We vragen je dit in de gaten te houden, en ze na afloop weer te verzamelen. Alle instrumenten moeten weer terug!

 

Als je ingedeeld staat op de artiestenbegeleiding van Atlas, ontvang je een aparte mail met informatie.

 

Coördinator: Monique Jansma / Mirjam Visser
Locatie: voor de poort van Landgoed Oranjewoud
Melden: aanvang van de dienst bij de poort

 

Donderdag 16:45-18:15 uur 

Jij verwelkomt de gasten van FB Oranjewoud buiten de poort van harte welkom. Je vraagt hun naam en controleert of ze op de lijst staan. Vervolgens mogen ze landgoed Oranjewoud betreden, ze lopen door de poort heen linksaf en volgen het pad. Daarna worden de gasten opgevangen bij het bordes.

Er zijn ook gasten die mogen parkeren bij Landgoed Oranjewoud, deze namen staan ook op de lijst.

 

Vrijdag 09:30-10:15 uur

Het concert van Thomas Prechal & Jorian van Nee is speciaal voor Vrienden van Oranjewoud Festival. Bezoekers van dit concert hebben allemaal een toegangsbewijs. Het toegangsbewijs scan je en vervolgens mogen ze het landgoed betreden, ze lopen door de poort heen rechtsaf en volgen het pad. Daarna worden de bezoekers opgevangen.

 

Vrijdag 13:15-14:00 uur 

Vanwege het beperkte aantal plaatsen (max. 45) werken we op deze locatie met aparte kaartjes. Dit doen we om het publiek op deze locatie enigszins te reguleren en teleurgestelde of gefrustreerde reacties zoveel mogelijk voor te zijn, kunnen alleen passe-partouthouders maximaal 60 minuten voorafgaand aan een voorstelling een genummerd toegangsbewijs afhalen bij de entree van het Landgoed. Hiermee zijn ze verzekerd van een plek. Met alleen het passe-partout bandje kan de concertlocatie helaas niet betreden. Let op! Deze tickets zijn persoonlijk en worden alleen verstrekt op vertoon van het passe-partoutbandje. Het is niet mogelijk om voor iemand anders een plek te reserveren.

Aantal beschikbare kaarten

Bij de beide kassa’s (Overtuin & Tjaarda) staat een scherm waarop het publiek het aantal nog beschikbare kaarten op de kleine locaties kan zien. Hiermee kan worden voorkomen dat ze voor niets naar een locatie lopen.

Om op deze schermen de juiste aantallen te tonen, is het bij het uitdelen van de genummerde toegangsbewijzen belangrijk om bij ieder uitgegeven kaartje het aantal beschikbare kaarten met 1 te verlagen. Dit doe je door een knop op een laptop aan te klikken.

De coördinator zal hier uitleg over geven op locatie.

 

Concertbezoek

Ongeveer 15 minuten voor aanvang van de voorstelling doe je de poort van het Landgoed open. Je neemt de kaartjes nu weer in en telt het aantal bezoekers wat naar binnen gaat. De bezoekers lopen door de poort heen rechtsaf en volgen het pad. Daarna worden de gasten opgevangen. Het is niet mogelijk om als vrijwilliger op deze locatie het concert te bezoeken.

 

Coördinator: Monique Jansma / Mirjam Visser
Locatie: voor de ingang Oranjestein
Melden: tijdstip aanvang van de dienst

 

Zondag 10:30-11:30 uur & 10:30-12:45 uur

Je vangt de gasten op buiten de poort van Oranjestein.

Je vraag bezoekers duidelijk waarvoor ze komen:

–> Bezoekers Proximity mogen doorlopen en rechtsaf slaan richting het hertenkamp (op vertoon van hun passe-partout bandje mogen ze hier een bezoek aan brengen).

–> Bezoekers van Pakhus Solo: TWINS moeten zich bij jullie melden voor een toegangskaartje tot de Oranjerie.

 

Vanwege het beperkte aantal plaatsen (max. 60) werken we op deze locatie met aparte kaartjes. Dit doen we om het publiek op deze locatie enigszins te reguleren en teleurgestelde of gefrustreerde reacties zoveel mogelijk voor te zijn, kunnen alleen passe-partouthouders maximaal 60 minuten voorafgaand aan een voorstelling een genummerd toegangsbewijs afhalen bij de entree van  Oranjestein. Hiermee zijn ze verzekerd van een plek. Met alleen het passe-partout bandje kan de concertlocatie helaas niet betreden. Let op! Deze tickets zijn persoonlijk en worden alleen verstrekt op vertoon van het passe-partoutbandje. Het is niet mogelijk om voor iemand anders een plek te reserveren.

Ongeveer 15 minuten voor aanvang van de voorstelling mogen de bezoekers naar binnen. Je neemt de kaartjes nu weer in en telt het aantal bezoekers wat naar binnen gaat.

Tijdens het concert houden de twee vrijwilligers zicht op het publiek. De derde vrijwilliger is klaar bij aanvang van het concert. Deze derde persoon kan eventueel nog mensen opvangen die te laat zijn en er dus niet meer in mogen!

 

Coördinator: Marco van Es
Locatie briefing: buiten voor de accreditatie-balie

Briefing: 15 minuten voor aanvang van de dienst bij de productie backstage

Locatie uitvoering:voor de poort van Landgoed Oranjewoud

 

Er vinden hier vandaag zes concerten plaats uit het programma van Atlas2Go:

10:00-10:30 uur, 11:00-11:30 uur en 12:00-12:30 uur

13:00-13:30 uur, 14:00-14:30 uur en 15:00-15:30 uur

 

Je vangt de gasten op en heet ze van harte welkom!

Vanwege het beperkte aantal plaatsen (max. 45) werken we op deze locatie met aparte kaartjes. Dit doen we om het publiek op deze locatie enigszins te reguleren en teleurgestelde of gefrustreerde reacties zoveel mogelijk voor te zijn, kunnen alleen passe-partouthouders maximaal 60 minuten voorafgaand aan een voorstelling een genummerd toegangsbewijs afhalen bij de entree van het Landgoed. Hiermee zijn ze verzekerd van een plek. Met alleen het passe-partout bandje kan de concertlocatie helaas niet betreden. Let op! Deze tickets zijn persoonlijk en worden alleen verstrekt op vertoon van het passe-partoutbandje. Het is niet mogelijk om voor iemand anders een plek te reserveren.

Aantal beschikbare kaarten

Bij de beide kassa’s (Overtuin & Tjaarda) staat een scherm waarop het publiek het aantal nog beschikbare kaarten op de kleine locaties kan zien. Hiermee kan worden voorkomen dat ze voor niets naar een locatie lopen.

Om op deze schermen de juiste aantallen te tonen, is het bij het uitdelen van de genummerde toegangsbewijzen belangrijk om bij ieder uitgegeven kaartje het aantal beschikbare kaarten met 1 te verlagen. Dit doe je door een knop op een laptop aan te klikken.

De coördinator zal hier uitleg over geven.

 

Toegang concert

Ongeveer 15 minuten voor aanvang van de voorstelling doe je de poort van het Landgoed open. Je neemt de kaartjes nu weer in en telt het aantal bezoekers wat naar binnen gaat. De bezoekers lopen door de poort heen rechtsaf en volgen het pad. Daarna worden de gasten opgevangen. Het is niet mogelijk om als vrijwilliger op deze locatie het concert te bezoeken.

 

Coördinator: Marco van Es
Locatie briefing: productie backstage

Briefing: 15 minuten voor aanvang van de dienst bij de productie backstage

Locatie uitvoering: Landgoedboerderij

 

Er vinden hier vandaag zes concerten plaats uit het programma van Atlas2Go:

10:00-10:30 uur, 11:00-11:30 uur en 12:00-12:30 uur

13:00-13:30 uur, 14:00-14:30 uur en 15:00-15:30 uur

 

Je vangt de gasten op en heet ze van harte welkom!

Vanwege het beperkte aantal plaatsen (max. 80) werken we op deze locatie met aparte kaartjes. Dit doen we om het publiek op deze locatie enigszins te reguleren en teleurgestelde of gefrustreerde reacties zoveel mogelijk voor te zijn, kunnen alleen passe-partouthouders maximaal 60 minuten voorafgaand aan een voorstelling een genummerd toegangsbewijs afhalen bij de entree van de Landgoedboerderij. Hiermee zijn ze verzekerd van een plek. Met alleen het passe-partout bandje kan de concertlocatie helaas niet betreden. Let op! Deze tickets zijn persoonlijk en worden alleen verstrekt op vertoon van het passe-partoutbandje. Het is niet mogelijk om voor iemand anders een plek te reserveren.

Aantal beschikbare kaarten

Bij de beide kassa’s (Overtuin & Tjaarda) staat een scherm waarop het publiek het aantal nog beschikbare kaarten op de kleine locaties kan zien. Hiermee kan worden voorkomen dat ze voor niets naar een locatie lopen.

Om op deze schermen de juiste aantallen te tonen, is het bij het uitdelen van de genummerde toegangsbewijzen belangrijk om bij ieder uitgegeven kaartje het aantal beschikbare kaarten met 1 te verlagen. Dit doe je door een knop op een laptop aan te klikken.

De coördinator zal hier uitleg over geven.

 

Toegang concert

Ongeveer 15 minuten voor aanvang van de voorstelling mogen de bezoekers naar binnen. Je neemt de kaartjes nu weer in en telt het aantal bezoekers wat naar binnen gaat.

Als het ene concert bezig is, zijn jullie bezig met de voorbereidingen voor het volgende concert. Verdeel de taken duidelijk onderling! Het hele proces weer begint weer van vooraf aan!

 

Coördinator: Marco van Es
Locatie briefing: productie backstage

Briefing: 15 minuten voor aanvang van de dienst bij de productie backstage

Locatie uitvoering: voor de ingang Oranjestein

 

Er vinden hier vandaag zes concerten plaats uit het programma van Atlas2Go:

10:00-10:30 uur, 11:00-11:30 uur en 12:00-12:30 uur

13:00-13:30 uur, 14:00-14:30 uur en 15:00-15:30 uur

 

Je vangt de gasten op buiten de poort van Oranjestein en heet ze van harte welkom!

 

Je vraag bezoekers duidelijk waarvoor ze komen:

–> Bezoekers Proximity mogen doorlopen en rechtsaf slaan richting het hertenkamp (op vertoon van hun passe-partout bandje mogen ze hier een bezoek aan brengen).

–> Bezoekers van Atlas2Go moeten zich bij jullie melden voor een toegangskaartje tot de Oranjerie.

 

Vanwege het beperkte aantal plaatsen (max. 60) werken we op deze locatie met aparte kaartjes. Dit doen we om het publiek op deze locatie enigszins te reguleren en teleurgestelde of gefrustreerde reacties zoveel mogelijk voor te zijn, kunnen alleen passe-partouthouders maximaal 60 minuten voorafgaand aan een voorstelling een genummerd toegangsbewijs afhalen bij de entree van  Oranjestein. Hiermee zijn ze verzekerd van een plek. Met alleen het passe-partout bandje kan de concertlocatie helaas niet betreden. Let op! Deze tickets zijn persoonlijk en worden alleen verstrekt op vertoon van het passe-partoutbandje. Het is niet mogelijk om voor iemand anders een plek te reserveren.

Aantal beschikbare kaarten

Bij de beide kassa’s (Overtuin & Tjaarda) staat een scherm waarop het publiek het aantal nog beschikbare kaarten op de kleine locaties kan zien. Hiermee kan worden voorkomen dat ze voor niets naar een locatie lopen.

Om op deze schermen de juiste aantallen te tonen, is het bij het uitdelen van de genummerde toegangsbewijzen belangrijk om bij ieder uitgegeven kaartje het aantal beschikbare kaarten met 1 te verlagen. Dit doe je door een knop op een laptop aan te klikken.

De coördinator zal hier uitleg over geven.

 

Toegang concert

Ongeveer 15 minuten voor aanvang van de voorstelling mogen de bezoekers naar binnen. Je neemt de kaartjes nu weer in en telt het aantal bezoekers wat naar binnen gaat.

Als het ene concert bezig is, zijn jullie bezig met de voorbereidingen voor het volgende concert. Verdeel de taken duidelijk onderling! Het hele proces weer begint weer van vooraf aan!

 

Nieuws van Oranjewoud Festival in je mail ontvangen?
Meld je aan en ontvang regelmatig (maar niet te vaak) onze digitale nieuwsbrief

Aanmelden nieuwsbrief

Volg #OranjewoudFestival

Oranjewoud Festival is een laagdrempelig, veelzijdig en prikkelend klassieke-muziekfestival in het sprookjesachtige Parklandschap Oranjewoud bij Heerenveen (Friesland) | 22 t/m 25 mei 2026

Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren. Door onze website te gebruiken, accepteer je alle cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid. Meer over ons cookiebeleid