Oranjewoud Festival

Festival heroes wanted

1 tot en met 5 juni 2017 is het weer zover! Het parklandschap Oranjewoud vult zich met tipi’s, er wordt een podium op het water gebouwd, er klinken betoverende klanken en mensen lopen van concert naar concert. De zesde editie van Oranjewoud Festival is begonnen!


Dit vereist een stevige organisatie die hier uiteraard al maanden druk mee is. Maar op ‘moment supreme’ kunnen we niet zonder een groot aantal vrijwilligers. Het is al vaak gezegd en het zal altijd weer herhaald worden: een festival kan niet zonder vrijwilligers.

Of, positiever gezegd: een festival met een groot aantal enthousiaste vrijwilligers is extra gezellig en vele handen maken licht werk. We hebben al een team van trouwe vrijwilligers waarvan vele vorig jaar ook aanwezig waren. Maar velen hebben dit jaar andere plannen en het festival groeit! Dat betekent dat we nog meer vrijwilligers nodig hebben voor de publieksbegeleiding, artiestenopvang, assistentie bij backstage-catering, lichtbouw en sjouwwerk en runner.

Wat krijg je er voor terug?

Je werkt in een enorm gemotiveerd team aan een festival met prachtige muziek (die je uiteraard ook in alle rust kan beluisteren) op de mooiste locatie in de buurt. Wat wil je nog meer? We zorgen voor eten en drinken, een t-shirt van het festival en een eindfeestje.

Ja, ik help graag mee!

Welkom! Wat fijn dat je ons wilt helpen om ook dit jaar weer een prachtig festival te organiseren! Als je je inschrijft via ons aanmeldingsformulier krijg je zo snel mogelijk meer informatie en een bevestiging van je aanmelding.

Functies

Als vrijwilliger op Oranjewoud Festival ben je eigenlijk gastheer/vrouw voor de bezoekers. Jij draagt er aan bij dat alles goed en prettig verloopt en dat de bezoekers een aangenaam (beter gezegd: fantastisch!) festival beleven. Deze waardevolle rol kun je vervullen in verschillende functies. Hieronder kun je lezen wat de verschillende functies inhouden.
 

  • Publieksbegeleiding: als publieksbegeleider zorg jij er samen met je collega's voor dat de concertlocatie klaar staat voor ontvangst, het publiek welkom geheten wordt en uiteraard de kaarten gecontroleerd worden.
  • Informatiebalie/ kassa: de naam zegt het al; wie bij de informatiebalie/ kassa ingeroosterd staat is het directe aanspreekpunt voor publiek. Zij kunnen bij jullie terecht voor alle vragen over het festival die ze hebben. Daar is ook de kassa en dus kaartverkoop.
  • Catering: op een lege maag kan er niet gewerkt worden natuurlijk! Team catering zorgt er voor dat de medewerkers en musici lekker een hapje kunnen eten in de backstage tent. Je bereidt samen met onze crewcateraar Hanny de maaltijden voor en serveert het ook uit.
  • Bouw en sjouw: spierballenwerk! Samen met de andere sterke mannen en vrouwen van de productie zorg jij er voor dat in de opbouw, tijdens het festival en bij de afbouw alles op- of afgebouwd wordt en op de juiste plek staat.
  • Publiek en licht: bij publiek en licht is enige affiniteit en ervaring met techniek een vereiste. Je ondersteunt ons hoofd techniek en de stagemanager met alle technische voorbereidingen.
  • Runner: is bij een concert een paar handjes te weinig? Is er een klusje wat tussen wal en schip gevallen is? Moeten er wat spullen van A naar B gebracht worden? Runners to the rescue!
  • Verkeer en parkeer: ook hier verklapt de naam het al een beetje. Team verkeer en parkeer zorgt er voor dat alle bezoekers die met de auto naar het festival gaan goed begeleidt worden naar een parkeerplekje, maar ook dat er geen opstopping komt.


Je kunt in het aanmeldingsformulier je je voorkeur aangeven. Natuurlijk doen we heel erg ons best om iedereen op zijn favoriete plekje in te roosteren, vul daarom ook een tweede voorkeur in zodat er wat speling is bij het maken van het rooster.

Heb je nog vragen?

Bel of mail mij op (06) 42 350 456 of mail naar nanda@oranjewoudfestival.nl.

Nanda Tuinstra, vrijwilligerscoördinator

PS

Kun je zelf niet? Stuur deze pagina door aan je vrienden/familie/collega’s. Hopelijk tot ziens op Festival Oranjewoud! Laten we er samen een prachtig feest van maken!